Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

20 siswa Twintech ke Indonesia

0 komen
LAWATAN sambil belajar 20 pelajar dari Faculty of Architecture & Built Environment Twintech International University College of Technology (Twintech) ke beberapa destinasi penting di Indonesia, baru baru ini ternyata membawa pelbagai manfaat dan pengalaman baru.
Pelajar yang mengikuti subjek Landscape & Building Conservation (pemuliharaan bangunan) berpeluang menjejakkan kaki ke beberapa candi terkenal termasuk candi Parambanan, Borobudur, Sambisari, Masjid Lama Kota Gede, Karaton, kampung Kali Code dan tujuh lokasi pilihan lain.
Ketua rombongan merangkap pensyarah penasihat, Profesor Madya Ar Hayazi Agusi berkata, mereka sentiasa merancang sekurang-kurangnya satu lawatan setiap tahun khusus bagi tujuan berkenaan selepas melawat Kemboja tahun lalu.

"Kebanyakan destinasi pilihan diisytiharkan sebagai Tapak Warisan Dunia yang diwartakan Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO).

"Pelajar dapat belajar ilmu baru dan melihat sejauh mana kerja pemulihan serta pemeliharaan tapak bersejarah ini dilakukan dengan piawaian bertaraf dunia.

"Ia diharap dapat membuka mata mereka berkaitan aspek sejarah seni bina dan
pengaruhnya terhadap perkembangan alam bina hari ini baik di negara ini mahu pun seluruh dunia," katanya.

Program lawatan berkenaan turut memerlukan peserta membuat analisa data dan kajian yang perlu dibentangkan bertujuan membina serta mengukuhkan kefahaman selain keupayaan analitikal.

Sekali gus memberi pendedahan berkenaan suasana sosiobudaya, anutan agama, ketamadunan, teknologi dan aspek lain masyarakat setempat.

Selain pemahaman perbezaan satu kelompok masyarakat dengan yang lain turut diterjemahkan dalam manifestasi binaan masing-masing.

Ketua pelajar rombongan terbabit, Muhamad Zulhilmi Anuwar berkata, dia teruja dengan inisiatif penganjuran lawatan berkenaan dan menyifatkannya sebagai latihan praktikal terbaik.

"Kami dapat menghayati ilmu yang dipelajari secara teori ketika kuliah kemudian diaplikasikan dalam suasana sebenar dengan piawaian tinggi.

"Ini satu kaedah membina ilmu dan pengalaman yang harus dipraktikkan sekali gus memudahkan lagi konsep pemahaman," katanya.

Faculty of Architecture & Built Environment Twintech menawarkan dua program bertaraf Ijazah Sarjana Muda dalam disiplin Quantity Surveying dan Building Surveying di samping empat program Diploma dalam Architecture, Quantity Surveying, Interior Design dan BTEC-HND in Construction.

Ketahui lebih lanjut berkaitan kursus yang ditawarkan daripada pelbagai peringkat dan disiplin dengan menghubungi 1-300-88-1200, melayari laman sesawang www.twintech.edu, menghubungi 019-6241 585 (Azwan), 03-6286 1200 atau mengikuti laman blog dan facebook.

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!