Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Ahli KK Merah bunuh dan samun

0 komen
KUANTAN: Suspek utama kes bunuh warga emas dalam kejadian samun di Kampung Baru Simpang Sanggang, Temerloh, pada 14 September lalu, Muhamad Azirywan Mohd Azlan, 21, yang ditembak mati oleh polis, awal pagi semalam, dipercayai menganggotai satu kumpulan penjenayah yang dikenali sebagai KK Merah yang sering terbabit dalam pelbagai siri jenayah samun bersenjata dan kekerasan di sekitar Pahang.
Ketua Polis Pahang, Datuk Sharifuddin Ab Ghani berkata, ketua kumpulan KK Merah, Mohd Hairie Abdul Malik, 28, beralamat di Kampung Tebing Tinggi, Temerloh, masih diburu dan dipercayai dalang utama semua kegiatan jenayah kumpulan berkenaan.

"Polis kini masih memburu dua lagi ahli geng terbabit iaitu Mohd Hairie dan Mohd Ridzuan Khaidir, 22, yang alamatnya tidak dapat dipastikan," katanya.
Sharifuddin berkata, pada jam 1.30 pagi, 7 Oktober lalu, polis menahan seorang daripada ahli geng terbabit, Mohamad Ashraf Nordin, 16, beralamat di Kampung Sungai Dingin, Batu 2, Jalan Temerloh, Temerloh.

"Dia ditahan di Jalan Panjang, Pekan Awah, Maran. Hasil siasatan lanjut terhadap suspek itu membolehkan polis mengenal pasti identiti anggota KK Merah. Suspek yang ditahan itu mempunyai lapan rekod jenayah membabitkan samun berkawan bersenjata dan satu kes bunuh di Temerloh," katanya.

Menurut Sharifuddin, Muhamad Azirywan yang dipercayai terbabit dalam kes bunuh seorang peniaga di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Temerloh, Abdul Talib Yadin, 56, pada jam 2.30 pagi, 14 September lalu, mempunyai lapan rekod jenayah lampau, dikehendaki polis kerana dipercayai terbabit dalam beberapa siri rompakan bersenjata.
Sebelum kejadian, Muhamad Azirywan yang menaiki Proton Waja berwarna perak yang menggunakan nombor pendaftaran PET 8048, dikesan sepasukan anggota polis dari Cawangan Jenayah Berat (D9) di persimpangan lampu isyarat menghala ke Jerantut, jam 1.30 pagi semalam.

Apabila diarah berhenti, suspek memecut laju menghala ke dalam ladang sawit di Sanggang 1 dan 2 sebelum terbabas.
"Anggota polis menghampirinya untuk membuat pemeriksaan namun suspek melepaskan tembakan dari dalam kenderaan itu. Polis membalas tembakan dalam usaha mempertahankan diri dan selepas pemeriksaan lanjut dilakukan di dalam kereta itu, anggota polis mendapati seorang lelaki mati terkena tembakan," katanya pada sidang media, di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Temerloh, petang semalam.

Sharifuddin berkata, turut ditemui di dalam kereta yang dinaiki Muhamad Azirywan ialah sepucuk pistol revolver .38 dengan tiga peluru hidup serta tiga kelongsong peluru dan satu komputer riba disyaki barang samun.

"Kami menemui ketulan mampat ganja dan sebilah parang di dalam kereta berkenaan. Semakan lanjut ke atas kenderaan digunakan suspek mendapati ia dicuri di Sungai Buloh, Selangor," katanya

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!