Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Risau kesan radiasi

0 komen
AMPANG: Lima kes kematian dengan satu disahkan akibat penyakit barah dalam tempoh tidak sampai dua tahun membabitkan penghuni di kediaman berhampiran pencawang telekomunikasi milik sebuah syarikat swasta mencetuskan kebimbangan di kalangan penduduk di Taman Bukit Teratai, di sini.
Penduduk, Chan Kong Lim, 50-an, yang kehilangan isteri akibat barah tahun lalu berkata, kejadian itu menyebabkan dia dan anaknya trauma kerana bimbang turut menerima nasib sama.

"Sejak kematian isteri, saya tidak lagi menggunakan bilik utama di rumah yang bertentangan dengan pencawang telekomunikasi itu kerana takut menghidap barah kesan daripada pancaran radiasi berterusan.
"Saya sayu setiap kali melihat bilik itu kerana teringat mendiang isteri. Kehilangannya akibat barah menambah kesedihan saya kerana percaya kesan radiasi daripada pencawang terbabit antara penyebab utama isteri diserang barah," katanya.

Dia ditemui pada sesi dialog penduduk mengenai pembinaan pencawang telekomunikasi yang terlalu dekat dengan kawasan perumahan anjuran Pegawai Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) Teratai, Ben Liew Pok Boon di Medan Selera Bukit Teratai, dekat sini, semalam.

Sesi dialog berkenaan diadakan antara sebahagian 400 penduduk yang membuat bantahan dengan wakil daripada Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan syarikat telekomunikasi terbabit.
Kebimbangan sama turut disuarakan Ahli Parlimen Pandan, Datuk Seri Ong Tee Kiat, kerana beranggapan lima kematian dalam tempoh itu bukan kes terpencil dan sesuatu yang luar daripada norma kebiasaan.

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!