Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Pahang kekalkan rekod bersih dalam Liga Super, kalahkan NS 2-1

0 komen
Pahang terus mengekalkan rekod bersih dalam saingan Liga Super selepas mencatatkan kemenangan tipis 2-1 ke atas Negeri Sembilan di Stadium Darul Makmur, Kuantan, malam ini.

Kemenangan itu membolehkan skuad Tok Gajah untuk terus menerajui kedudukan liga dengan mengumpul sembilan mata daripada tiga perlawanan.
Pahang yang dibimbing bekas pemain kebangsaan, Dollah Salleh membuka tirai jaringan menerusi penyerang Mohd Fauzi Roslan pada minit ke-27 sebelum Mohd Faizol Hussain menggandakan kedudukan pada minit ke-74.

Mohd Rahizi Mohd Rasib mengurangkan defisit jaringan untuk skuad Rusa pada minit ke-88.

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) turut mencatatkan kemenangan kedua musim ini selepas membelasah wakil kelab dari Terengganu, T-Team dengan keputusan 3-0 di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

Tiga gol skuad 'The Gladiators' dijaringkan oleh Mohd Shukor Adan (minit ke-47); kapten pasukan Rezal Zambery Yahya (minit ke-65) dan penyerang import, Marlon Alex James pada minit ke-87.

Selangor PKNS pula menamatkan kemarau kekalahan selepas mengalahkan kelab dari Singapura, Lions XII, 1-0 di Stadium Shah Alam menerusi jaringan Mohd Nazrin Syamsul Bahari pada minit ke-78.
Penyerang Lions XII, Fazrul Nawaz turut dilayangkan kad merah oleh pengadil perlawanan pada minit-minit akhir permainan selepas melakukan terjahan keras ke atas pemain lawan.

Sementara itu, juara bertahan Liga Super, Kelantan gagal memanfaatkan kelebihan bermain di laman sendiri selepas diikat 1-1 oleh pasukan berstatus bintang, Darul Takzim FC di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Baharu.

Skuad The Red Warriors terlebih dahulu membuka tirai jaringan menerusi Norfarhan Muhammad pada minit ke-37 sebelum penyerang import skuad 'Harimau Selatan', Daniel Guiza menyamakan kedudukan pada minit ke-64.

Perak pula mencatatkan kekalahan kedua musim ini selepas kalah 0-1 kepada Felda United di Stadium Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Lumut.

Gol tunggal perlawanan dijaringkan oleh Azmizi Azmi pada minit ke-41.

Terdahulu pada perlawanan sebelah petang, Terengganu dikejutkan dengan kekalahan 1-2 kepada Selangor di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

S Kunalan dan Mohd Amri Yahyah menjaringkan dua gol awal untuk pasukan Gergasi Merah pada minit ketujuh dan ke-16 sebelum penyerang import skuad Penyu, Jean Emmanuel Effa Owona mengurangkan defisit jaringan, seminit kemudian. - BERNAMA

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!