Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Dua pelajar MRSM Betong menang pingat emas di Geneva

0 komen
BETONG 24 April - Dua pelajar Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Betong, Wilson Mujang dan Sharifah Badriatul Afiqah berjaya mengharumkan nama negara apabila memenangi pingat emas dalam Pertandingan Kejuruteraan Alam Sekitar Antarabangsa di Geneva, Switzerland baru-baru ini.
Timbalan Ketua Menteri, Tan Sri Alfred Jabu Numpang ketika mengumumkan perkara itu berkata, kejayaan dua pelajar berkenaan amat membanggakan dan kerajaan negeri sedia mempertimbangkan untuk memberi insentif khas kepada mereka.
"Wilson Mujang dan Sharifah Badriatul Afiqah akan meneruskan perjuangan mereka dalam satu lagi pertandingan serupa di Houston, Texas, Amerika Syarikat (AS) bulan depan.
"Oleh itu, insentif khas mungkin akan diberikan kepada dua pelajar ini pada penghujung tahun ini, bergantung kepada pencapaian mereka di AS nanti," katanya.
Beliau berkata demikian dalam Majlis Penyerahan Komputer 1Malaysia kepada 847 pelajar dari MRSM Betong, Kolej Vokasional Betong dan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Datuk Patinggi Kedit di sini, semalam.
Yang turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkelili, Dr. Johnical Rayong serta Residen Betong, Datuk Romie Sigan.
Jabu yang juga Menteri Pembangunan Luar Bandar negeri dalam pada itu berkata, pemberian komputer riba 1Malaysia membolehkan pelajar luar bandar tidak ketinggalan menikmati teknologi canggih sebagaimana rakan mereka di bandar.
Sehubungan itu katanya, kemudahan tersebut perlu dimanfaatkan sepenuhnya oleh para pelajar untuk meningkatkan ilmu pengetahuan sekali gus mencipta kejayaan lebih cemerlang dalam pelajaran.
Dalam perkembangan lain, beliau berharap MRSM Betong terus memainkan peranan menyediakan peluang kepada pelajar luar bandar menikmati kemudahan pendidikan berkualiti.
"Selain itu, adalah menjadi harapan saya untuk melihat anak kaum Penan berjaya melanjutkan pelajaran di MRSM Betong suatu hari nanti," katanya

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!