Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Nazmi Harimau Muda lebih awal?

0 komen
Kuala Lumpur: Perancang muda PKNS, Nazmi Faiz Mansor mungkin berpeluang kembali bersama pasukan lamanya, Harimau Muda lebih awal sekiranya dia meneruskan aksi cemerlangnya dalam kancah Liga Super musim ini.

Pengendali Harimau Muda, Ong Kim Swee yang mengikuti perkembangan pemain itu dari kem latihan di Slovakia berkata, dia bangga dengan peningkatan pemain yang pernah berkelana ke Portugal itu dan mengharapkan Nazmi terus mempamerkan aksi konsisten.
Satu perkembangan positif, tetapi dia perlu konsisten dan kemungkinan saya akan memanggilnya untuk Pesta Bola Merdeka nanti, kata Kim Swee ketika ditanya berkenaan prestasi cemerlang Nazmi bersama PKNS.

Nazmi  berpeluang  sertai    Harimau Muda lebih awal
Saya tidak pernah menutup pintu buat Nazmi atau mana-mana pemain muda lain yang mempunyai potensi untuk bersama skuad muda kebangsaan. Seperti Nazmi kita tahu kemampuannya di peringkat antarabangsa, begitu juga Zubir Azmi dan beberapa pemain lain dari negeri dan kelab.

Pamer peningkatan

Saya tidak terlalu risaukan kemampuan pemain yang pernah bersama kita, tumpuan kini ialah memastikan pemain baru yang ada sekarang dapat mencapai kemuncak prestasi menjelang Sukan SEA di Myanmar Disember nanti.

Sejak menjalani kem latihan di Slovakia sebulan lalu, Kim Swee mengakui keputusan perlawanan persahabatan tidak begitu memberangsangkan, tetapi ada peningkatan dari satu perlawanan ke satu perlawanan.
Untuk beberapa pemain baru seperti Nuri (Nurridzuan Abu Hassan), Kenny (Palraj), Hazwan Rahman, Amir (Wan Ahmad Amirzafran Wan Nadris), Adam (Nor Azlin) dan Saiful Ridzuwan (Selamat), intensiti perlawanan di sini masih baru buat mereka, kata Kim Swee.

Namun kita di arah yang lebih baik dari satu perlawanan ke satu perlawanan, dan gandingan antara pemain lama dan baru untuk mengadaptasi bukan saja intensiti, tetapi cabaran fizikal dan mental juga menunjukkan peningkatan.

Kita masih di peringkat awal dan saya percaya kita bakal berdepan banyak lagi cabaran dalam perlawanan akan datang. Cuma yang sedikit merisaukan saya adalah masalah kecederaan yang semakin bertambah.

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!