Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Hijab is Not to Protect Men, But to Honor Women

0 komen
Seperti yang kita tahu, Islam memberikan beberapa garis panduan mengenai kod pakaian untuk kedua-dua lelaki dan wanita. Mereka bertujuan untuk menggalakkan kesopanan sementara masih membenarkan yang berfungsi dan masyarakat yang sihat. Saya pernah mendengar dan membaca beberapa cerita dan telah diperhatikan sikap ramai saudara: bahawa garis panduan Islam untuk pakaian dan kesopanan wanita wujud terutamanya bagi tujuan melindungi lelaki dari fitnah (percubaan, ujian rohani, bencana). Jika seorang wanita Islam tidak berpakaian dengan cara yang mereka fikirkan wajar di sekitar mereka, sesetengah orang akan boleh memfitnah mereka untuk berpakaian atau bertindak tidak berlandaskan Islam dan menjadi fitnah untuk mereka. Antara komen-komen ini menyerlahkan kefahaman yang telah bercerai daripada prinsip-prinsip Islam yang sihat:


"Oh lelaki, perempuan ini adalah fitnah!"

"Jika seorang lelaki melihat anda lebih dari sekali, anda tidak menutup dengan betul."

"Jika seorang lelaki sukakan anda, maka anda adalah fitnah dalam masyarakat."

"Jika anda menyebabkan fitnah di sekolah, ia adalah lebih baik bagi anda untuk meninggalkan sekolah."

"Tutup betul, supaya anda aren'ta percubaan untuk guys!"

Apa-apa komen mogok di mana perasaan, aspirasi agama, dan harga diri saudara kita dengan cara yang Islam tidak pernah dimaksudkan. Persekitaran ini hanya boleh menyebabkan dalam pengakhiran beberapa. Satu, seseorang itu akan memutuskan bahawa dia mahu tiada kaitan dengan versi yang mengamalkan Islam dan akan meninggalkan mengamalkan bulatan, membuat keputusan untuk membatalkan laluan sendiri. Mengapa sesiapa mahu berada dalam persekitaran yang memerlukan pertimbangan yang wajar? Kedua, dia boleh membeli versi ini "Islam" dan membangunkan ketidakyakinan dan isu-isu yang semulajadi, nubuatan-berpandu, pendekatan ilmiah Islam tidak akan membenarkan.

Dalam Islam, tudung tidak dituntut wanita oleh lelaki. Hijab dan kesopanan diperintahkan kepada wanita oleh yang Maha Hidup lagi Maha Mengasihani, Allah Maha Melihat dengan nyata, sebagai perlindungan dan halangan. Satu cara untuk berinteraksi dalam masyarakat semasa memegang garisan terhadap sesiapa yang akan mencari jalan untuk mengganggu, memukul, menggusarkan, atau merengsakan mereka. Ia adalah simbol keluar realiti suatu pendekatan rohani dan aspirasi. Bukanlah 1 bendera politik bagi negara Islam, ia tidak adalah tanda penaklukan kepada manusia wanita, ia tidak 1 ujian litmus untuk keagamaan, dan Bukanlah ukuran ketaqwaan, wanita latar belakang keluarga, atau menandatangani asuhan beliau .

Ia adalah satu perbuatan, hasil daripada salah satu perintah-perintah Allah. Semua orang cuba untuk taat kepada-Nya, kita semua jatuh pendek. Sebagai salah satu ulama `(ulama) di Chicago pernah diajar:" dosa awam Seseorang adalah tidak lebih buruk daripada dosa peribadi anda. "

Sikap bahawa kod tudung dan pakaian Islam wujud untuk melindungi lelaki adalah anggapan yang salah katakan dan jumlah. Bagaimana kita tahu bahawa? Marilah kita mendekati Kitab Allah Subhanahu wa ta `ala (Maha Suci Allah):

"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isteri kamu dan anak-anak perempuan kamu dan wanita orang-orang yang beriman untuk menurunkan ke atas diri mereka [sebahagian] pakaian luar mereka. Bahawa adalah lebih sesuai bahawa mereka akan diketahui dan tidak disalahgunakan. Lamanya adalah Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang. "(Al-Quran 33:59)

Ayat ini datang dengan illa sebab atau 'di sebalik perintah itu: "supaya mereka boleh dikenali dan tidak disalahgunakan." Notis bahawa ayat itu tidak datang dengan menyebut mana-mana lelaki. Ini adalah mengenai perlindungan keselamatan fizikal dan kehadiran wanita dari lelaki, tidak perlindungan negeri rohani lelaki dari wanita. Hakikat bahawa perlindungan ini boleh berlaku adalah manfaat hijab untuk masyarakat, bukan tujuannya. Daripada ini, kita boleh mengambil empat mata yang kritikal kepada kefahaman Islam yang sihat tudung.

1.hijab tidak berada di situ untuk melindungi lelaki. Jika anda berfikir ia adalah untuk melindungi anda sebagai seorang lelaki, kita telah menghidupkan satu tindakan yang boleh dilakukan untuk Allah (swt), ke dalam perbuatan yang dilakukan untuk kami. Ia adalah untuk melindungi wanita, jadi tidak menyeleweng dari jalan yang Tujuan arahan ini Allah (swt). Tidak ada keraguan bahawa kita mencari ketidaksopanan di TV, di kerja, sekolah, dan seluruh. Kita tidak harus menggunakan fakta yang kakak berpakaian dengan cara yang tidak sesuai dengan perintah Allah (atau tafsiran peribadi kita perintah Tuhan) ke dalam sebab untuk mempunyai sikap buruk, kekurangan berkenaan, dan kekurangan tunduk.
Bagi saudara-saudara, kita harus menurunkan gazes kami dan bergerak ke atas. Kami tidak perlu mengulas tentang bagaimana ini adalah fitnah atau kuat berkata, "Astaghfirullah (aku berlindung kepada Tuhan)," supaya kanak-kanak lelaki kita boleh mendengar kita dan lihat bagaimana "alim" kita.

Untuk beradik, jika anda mahu untuk menasihati seseorang mengenai tudung, tanya diri anda, saya memberi nasihat kerana ia membuatkan saya berasa alim? Atau saya menasihati kerana saya mengambil berat tentang orang ini dan mahu menjadi kawan baik dan adik dalam menyeru ke arah yang diperkenankan oleh Allah (swt)? Kebanyakan beradik yang membuat keputusan untuk memakai hijab di dewasa tidak melakukannya kerana seseorang menjerit pada mereka atau mengejek mereka. Mereka melakukannya kerana mereka dapat mengenali kecantikan selepas menghabiskan masa dengan orang yang memakai dengan maruah dan menunjukkan kesopanan bukan hanya dalam pakaian mereka, tetapi juga dalam watak mereka.

2.men perlu merangkakan isu fitnah wanita dalam persekitaran mereka sebagai faktor keakraban mereka sendiri kepada Tuhan. Kita tahu masyarakat kita hidup di dalam dan sekolah-sekolah kita pergi ke. Yang tidak pernah mengejutkan. Taqwa (Tuhan kesedaran) adalah kunci yang melindungi kita, supaya memberi tumpuan kepada itu.
Terdapat begitu banyak ceramah dan seminar gender hubungan dalam masyarakat Islam bahawa ia hampir Sesekat luar. Bagaimana sekumpulan orang-orang yang mendakwa mempunyai petunjuk dan jalan ke syurga yang ditetapkan untuk mereka oleh Terbaik Manusia ﷺ (saw), mempunyai masalah memahami asas bagaimana untuk berinteraksi dengan satu sama lain secara profesional dan dengan hormat ?

Isu bergelut dengan keinginan asas, seperti yang disebut dalam buku Imam al-Ghazali, "Breaking Dua keinginan," adalah salah satu yang berkait rapat dengan hubungan seseorang dengan Allah. Jiwa adalah sesuatu yang telah dicipta oleh Tuhan, dan untuk mendapatkan ia akan terus berkembang dan menewaskan nafsu asas badan, ia mesti diberi makan. Seperti yang Shah Walilullah menulis, sesuatu yang diciptakan dari dunia spiritual, tidak boleh diberi makan bahan dunia fizikal. Jika kita mahu membendung nafsu badan kita (untuk seks, makanan, keselesaan), dan meningkatkan disiplin rohani dan kesedaran Tuhan dalam diri kita sendiri, kunci sedang membangunkan hubungan dan sambungan ke dalam Kitab Tuhan, rumah-rumah Tuhan, umat Tuhan, dan mengingati Allah. Mengadu tentang bagaimana sesetengah wanita di dalam alam sekitar kita tidak berpakaian kemas dan dengan itu kita mempunyai perjuangan yang rohani adalah menolak tugas-tugas.

Kerana banyak tuan-tuan rohani kita telah mengatakan beberapa kurun, langkah pertama dalam semakin mendekatkan diri kepada Allah, adalah untuk memahami bahawa seseorang perlu menyalahkan dirinya sendiri atau mereka, dan mengakui atau kekurangan sendiri, sebelum mencari yang Percuma Daripada kekurangan. Ini dimasukkan ke dalam tindakan melalui taubat - perubahan terhadap Allah dalam taubat.

3.hijab mengenai Fiqh (Undang-Undang) bagi Wanita, tidak Tazkiyyah (Bersuci Spiritual) MenWe tidak perlu membuat kesilapan. Pendapat undang-undang normatif Islam, dari masa ﷺ Nabi hingga ke hari ini, yang tidak berbelah bahagi dalam berpendapat bahawa wanita perlu menutup rambut dan berpakaian sopan di hadapan lelaki yang bukan keluarga. Para ulama juga yang tidak berbelah bahagi dalam fakta bahawa anda dan saya tidak perlu menjerit pada ibu bapa kita, bersumpah pada cuaca, merawat orang kasar, minum arak, miss solat, bercakap dgn hina kepada orang lain, memfitnah, atau hakim manusia lain tanpa mengetahui keadaan mereka .

Lelaki Islam harus memberi tumpuan pada kerohanian mereka melalui syarikat yang baik, doa, dan semua amalan lain yang kita diperintahkan untuk melakukan, di samping membenarkan ini kekal, isu wanita fiqh (undang-undang), dan tidak kerohanian lelaki.

Disebabkan komen pertimbangan dan kekasaran, dan kadang-kadang, diam-diam, torpedo dalam-air-komen yang ditujukan kepada saudara kita, imam banyak, da `EES (orang-orang yang menyeru orang lain kepada Islam), guru, dan penasihat bermaksud baik mempunyai masalah menghampiri topik tudung. Sesiapa yang berbincang sering dicat dengan berus cat bahawa dia adalah "yang memerlukan keputusan." Ini berlaku walaupun da `ee atau guru berbuat demikian dalam terbaik adab dan dengan pengetahuan yang mantap. Kerosakan ini adalah kepada semua yang terlibat sudah tentu orang-orang yang kita bertanggungjawab untuk menyebarkan persekitaran kekasaran, dan mereka yang bertanggungjawab untuk menghakimi semua angka yang berorientasikan agama sebagai keras dan sukar untuk berurusan dengan.

Adab-adab yang buruk sebahagian daripada kita "menyuruh baik" telah membuat mustahil bagi guru dan orang-orang kami pengetahuan untuk menyuruh ia betul, sebagai orang mengecat semua orang-orang yang membuka mulut mereka mengenai isu-isu ini dan lain-lain dengan berus yang sama. Ini membolehkan mereka yang sebenarnya cuba untuk mendakwa bahawa hijab tidak adalah sebahagian daripada Islam kepada kejahilan mereka didengar, sementara menjaga ulama berpengetahuan daripada mempunyai penyebaran pengetahuan mereka.

4.men perlu menasihati wanita keluarga mereka dan menggalakkan mereka mengenai topik ini dalam cara yang sesuai watak Nabi. Tiada siapa yang harus mengambil ini bererti hijab itu bukan merupakan bahagian penting kewajipan wanita Muslim terhadap Allah. Tetapi itu adalah kunci. Terhadap Allah. Hijab tidak seharusnya menjadi melambung sebagai simbol yang meningkatkan kedudukan agama keluarga seorang wanita, mahupun bendera politik Islam, mahupun alat untuk menunjukkan ketakwaan, mahupun kain bersalah yang membuat dia benci.

Ia adalah sebaliknya, arahan dari Tuhan yang datang dalam cara yang paling indah, untuk perlindungan sendiri, ketinggian sendiri, dan maruah sendiri.

Kesimpulan

Sebagai nota penutup, kita harus ingat bahawa jika kita melakukan sesuatu yang baik, dan membolehkan untuk melakukannya, kami tidak sepatutnya membuang bahawa kebaikan hanya kerana kita mungkin telah tiba-tiba menyedari bahawa tujuan asal kita tidak semata-mata kerana Allah (swt). Walaupun kita memakai hijab, solat tetap, bercakap dengan baik, memberi sedekah, atau melakukan apa-apa kebaikan yang lain dan asalnya bermula dengan niat yang tidak sihat atau memberi tumpuan kepada Allah (swt), kita tidak sepatutnya membiarkan syaitan ( dajal) mengumpan kami ke berhenti kebaikan. Sebaliknya, kita boleh bertukar ke arah Tuhan kami, minta dia untuk membersihkan niat kita, dan mendedikasikan perbuatan kita ke arah-Nya.

Ini adalah satu agama yang kira-kira masyarakat. Sebagai negeri Tuhan kita dalam Surah al Hujurat (Bab al-Quran Rooms 49,), kita hanyalah saudara-saudara antara satu sama lain. Kita harus menasihatkan antara satu sama lain ke arah kebaikan, tetapi melakukannya dengan kefahaman yang jelas terhadap asas undang-undang apa yang kita panggil, serta kefahaman yang mantap dengan cara yang bersesuaian dengan mesej kami.

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!