Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Nama Paling Cantik atau Atribut Allah Taala (Maha Tinggi).

0 komen
Bismillah ar-Rahman ar-Rahim (dengan nama Allah, yang Maha Mengasihani, Yang Maha Pemurah)
Apabila kita mengkaji, walaupun untuk seketika sahaja, nama-nama yang Indah Allah Subhanahu wa ta `ala (Maha Suci Allah), kita rasa cinta kita untuk Dia membesar. Dan apabila kita dapat mengenali Nama-Nya ketika tertentu dan pengalaman dalam kehidupan kami, kagum kami semata-mata untuk Dia mencapai kemuncak baru. Ia adalah untuk sebab ini yang saya rasa ia akan memberi manfaat untuk kita memikirkan tentang detik-detik dalam hidup kita apabila kita menghargai Nama Paling Cantik atau Atribut Allah Taala (Maha Tinggi).

Ia adalah melalui pertemuan yang tidak dijangka dengan kasir yang aku perolehi sedikit kecil wawasan ke dalam Nama yang Indah Allah (swt)-al-Shakur, menghargai.

Memakai khimar yang lebih panjang / besar (kepala dan menutupi badan) telah di fikiran saya untuk sementara, dan ia adalah sesuatu yang saya akhirnya memutuskan untuk melakukan. Ramai yang boleh mengenal pasti dengan beberapa hari pertama saya alami, saya terpaksa bahawa "eman (iman) tergesa-gesa" yang ditukar renungan penonton ke dalam bahan api, ke dalam keghairahan. Tetapi datang sehari, tidak lama selepas itu, apabila saya sedang duduk dalam kereta dan saya mula meragui diri. Saya bertujuan untuk meningkatkan tudung saya dan ikutinya, tetapi saya mula meragui jika ini adalah sesuatu yang saya boleh melakukan, memikirkan mungkin saya hanya perlu kembali kepada bagaimana saya sebelum ini. Menggabungkan kebimbangan dan hesitations saya dengan syaitan (Iblis) bisikan, dan saya rasa kebanyakan daripada kita sudah biasa dengan skrip dalaman yang berikut.
Saya keluar dari kereta dengan ayah saya untuk mendapatkan foto saya yang diambil untuk lesen memandu saya di pejabat pos. Saya telah jurugambar memberitahu saya saya perlu untuk menyesuaikan khimar saya cara ini dan bahawa untuk keperluan foto, dan ayah saya di sebelah memberitahu saya hanya mengambil. Foto akhirnya mendapat diambil dan sebagai ayah saya telah membayar di kaunter, kerani memberitahu saya bahawa hijab saya adalah baik dan anda yang sebenar, bukan mengubah.

Adakah ini sebenarnya berlaku? Ya, ia adalah, dengan rahmat Allah (swt), ini sebenarnya berlaku.
Seorang kerani di pejabat pos menggalakkan saya untuk kesabaran, memanggil saya untuk kesabaran. Kedengaran rawak? Tidak sama sekali, Al-Hakeem (Bijaksana), Al-Raheem (Yang Maha Pemurah), al-Shakur (menghargai) telah dirancang ini.

Saya mahu mula menangis, saya mahu berjalan keluar dari kedai dan hanya jatuh ke sujud (sujud)-laa ilaaha sakit Allah (Tiada apa yang berhak disembah melainkan Allah)!
Adik-beradik, Allah swt tahu apa yang kita rasa apabila tidak ada orang lain tidak:
Dan Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa bisikan jiwa kepadanya, dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat leher [beliau]. (Al-Quran 50:16)
Dan menyembunyikan ucapan anda atau publisiti; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui bahawa dalam payudara. Adakah Dia yang menciptakan tidak tahu, sedangkan Dia Maha Halus urusan PentadbiranNya, yang Maha Mengetahui? (Al-Quran 67:13-14)
Beliau Pertama dan Yang Akhir, Menaik dan Intimate. Dan Dia lah, tiap-tiap sesuatu, lagi Maha Mengetahui. (Al-Quran 57:3)
Dia (swt) mengetahui kebimbangan, kelemahan, hesitations; Beliau adalah Al-Khabeer (sedar), Al-Lateef (Halus), Al-`Aleem (Maha Mengetahui), al-Qareeb (yang berhampiran).
Ia telah menyatakan kerani ini untuk memberitahu saya kata-kata ini yang saya inginkan untuk mendengar "tidak berputus asa, untuk terus."
Walaupun kita tidak harus memerlukan kelulusan orang, terdapat kali apabila kita mungkin berasa lemah dan memerlukan sokongan, peringatan untuk terus mendaki laluan itu Jannah (Syurga), untuk tidak menghentikan perjuangan kita.

Dan sesungguhnya dengan kesusahan datang mudah (al-Quran 94:5), kerana datang titik di mana saya tidak dapat membayangkan yang dibungkus dalam apa-apa kurang daripada besar saya khimar dan saya mencapai takat ini tidak oleh saya sendiri, tetapi oleh rahmat dan Bantuan Allah (swt). Ia tidak jika saya boleh melakukannya, bagi tiap-tiap hari di mana kita berpakaian untuk keredhaan Allah (swt), setiap solat (sembahyang) di mana kita berdiri di hadapan Allah (swt), kita tidak boleh melakukannya tanpa Bantuan dan Bantuan Allah (swt), oleh rahmat dan nikmat-Nya.
Hanya sebagai kerani itu mengingatkan saya apabila saya amat memerlukan peringatan (alhamdulillah, segala puji kepada Allah), saya ingin mengingatkan diri saya dan setiap adik-beradik untuk terus dalam apa jua kebaikan yang mereka sedang berusaha untuk lakukan untuk sila rabb kami (Tuhan ), Allah (swt). Beliau menghargai dan memberi ganjaran kebaikan. Dear abang, kakak dan dikasihi, jika anda cuba untuk melakukan sesuatu kerana Allah (swt), tahu bahawa tanpa mengira sokongan (atau kurang daripadanya) yang anda terima daripada keluarga, rakan-rakan, atau masyarakat ... Allah (swt) mengetahui
 .
Saya pasti pengalaman saya tidak unik we've semua pengalaman mempunyai yang hanya membuat kita berdiri (atau sujud!) Kagum Allah (swt) dan nama-nama yang baik dan sifat-sifat-Nya. Jika kita memberi perhatian rapat cukup, kita boleh mula ditenggelami oleh semua nikmat Allah (swt), As-Samad (Satisfier semua keperluan, yang tidak memerlukan kita), mandi turun kepada kami (seperti paru-paru kita bernafas dan mata kita perlu membaca pada ketika ini!). Atau, hakikat bahawa kita adalah Islam (alhamdulillah!) adalah satu manifestasi bahawa Allah (swt) adalah Al-Haq (Kebenaran) dan Al-Raheem (Maha Mengasihani) beri petunjuk kepada kami kepada kebenaran. Saya ingin mendengar pengalaman dan penghargaan untuk nama-nama yang Indah Allah (swt)!

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!