Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Bapa Terkejut Melihat Anak Muntah-Muntah, Kembar Terminum Peluntur

0 komen
TUMPAT – "Terkejut saya melihat anak kembar saya muntah-muntah, jalannya terhuyung hayang. Ketika itu saya tercium bau peluntur di mulutnya dan mengesyaki dia terminum cecair tersebut," kata Mohd Rozli Mohd Yusoh, 37, bapa kepada bayi kembar, Mohd Farhan, 16 bulan dipercayai terminum cecair peluntur di bilik air di rumahnya di Kampung Chat, di sini, kelmarin.
Mohd Rozli berkata, ketika kejadian dia berada di dalam bilik tidur, tiba-tiba dikejutkan dengan bunyi tangisan Mohd Farhan dan jeritan anak sulungnya, Nor Asyikin, 14, pada jam 1 tengah hari.
Menurutnya, dia terus ke bilik air dan mendapati anak bongsunya itu sudah tidak bermaya.
Mohd Farhan (kanan) diriba Mohd Rozli semakin pulih manakala kembarnya, Mohd Farharin tidak terikut sama meminum peluntur ketika berada di dalam bilik air bersama kakak, Nor Asy
"Dalam keadaan panik, saya cepat-cepat membawanya ke Klinik Kesihatan Sungai Pinang sebelum mendapat rawatan lanjut di Hospital Tumpat. Nasib baik dia tidak apa-apa tetapi ditahan di dalam wad di Hospital Tumpat semalaman," katanya ketika ditemui di rumahnya.
Menurutnya, kejadian itu berlaku apabila Nor Asyikin meninggalkan adiknya bersendirian di dalam bilik air selepas dia membuat bancuhan peluntur di dalam gayung.
"Adiknya ditinggalkan bersendirian kerana Nor Asyikin naik ke atas rumah untuk mengambil baju yang akan direndam di dalam peluntur itu. Mungkin Mohd Farhan menyangka itu adalah air minuman," katanya.
Mohd Rozli berkata, dia bersyukur kepada Allah kerana anaknya selamat, hanya Mohd Farhan yang terminum peluntur manakala kembarnya, Mohd Farharin tidak terikut sama meminum peluntur itu.
Menurutnya, isterinya, Aruni Che Lah, 33, yang biasa menjaga anak mereka tiada di rumah kerana sedang menjalani rawatan kanser di kampung halamannya di Thailand.
"Sejak isteri sakit, sayalah yang menjaga anak-anak seramai tujuh orang termasuk kembar yang terminum peluntur ini," katanya.

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!