Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Penyampai Hot FM disamun

0 komen
KUALA TERENGGANU – "Wang yang disamun itu bakal saya jadikan sebagai wang hantaran perkahwinan yang akan berlangsung pada 10 November depan.

"Saya kini sedang pening memikirkan untuk mencari wang gantian bagi meneruskan majlis perkahwinan ini dengan pasangan saya, Durani Hanum Yusof, 26, kerana masa agak suntuk," demikian luahan penyampai radio Hot FM Terengganu, Mohd Hermansani Aminudin, 29, atau lebih dikenali sebagai Bell.

Wang hantaran perkahwinan Bell yang bernilai RM5,000 telah lesap dilarikan dua lelaki bertopeng bersenjatakan pisau dalam satu kejadian samun di Jalan Pusara, di sini, awal pagi semalam.

Menceritakan detik-detik cemas itu, Bell berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 12.30 tengah malam, semasa dia dalam perjalanan pulang dari sebuah bank di bandar raya ini untuk ke sebuah warung di Jalan Kamaruddin, dengan memandu kereta.

"Sebelum kejadian, saya telah ke sebuah bank untuk mendepositkan wang hantaran perkahwinan ini, namun sebaik tiba di bank terbabit, saya mendapati ia sudah tutup.

"Jadi, saya mengambil keputusan untuk singgah di sebuah warung di Jalan Kamaruddin dengan menggunakan jalan pintas itu iaitu di Jalan Pusara," katanya.

Menurutnya, semasa tiba di lokasi kejadian, secara tiba-tiba kereta dipandunya telah dipotong sebuah motosikal yang dinaiki dua lelaki sebelum penunggang itu menjatuhkan motosikal di hadapan keretanya.

"Pada mulanya, saya menyangka saya telah terlanggar mereka berdua lalu terus memberhentikan kereta dengan niat untuk membantu dan meminta maaf.

"Namun, sejurus keluar dari kereta, saya diserang kedua-dua lelaki itu dengan seorang daripada mereka mengacukan sebilah pisau lipat ke arah perut saya manakala seorang lagi menyelongkar di dalam kereta sebelum mengambil sampul surat tertera tulisan 'wang hantaran perkahwinan'," katanya.

Menurutnya, sejurus mengambil sampul surat itu, salah seorang suspek telah membuka pintu belakang kereta lalu menolaknya ke dalam sebelum melarikan diri.

Bell berkata, sejak awal bulan lalu lagi semasa pulang dari tempat kerja dia mengesyaki seseorang mengekorinya, namun apabila dimaklumkan kepada rakan setugas, rakannya itu dengan nada bergurau memberitahu ia mungkin peminatnya.

"Jadi, saya tidak mengendahkan sangat semua itu dan tidak mahu menuduh sesiapa. Saya menyerahkan kes berkenaan kepada pihak polis sepenuhnya untuk menjalankan siasatan," katanya.

Ketua Polis daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin berkata, dua suspek berkenaan menggunakan sarung tangan, topi keledar dan penutup muka telah mengacukan sebilah pisau lipat sebelum menyamun mangsa.

"Kami kini sedang memburu kedua-dua suspek itu dan kes berkenaan kini akan disiasat di bawah Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan kerana samun bersenjata dan merompak," katanya.

Sebelum ini, dalam kejadian di Johor Bahru, penyampai radio Best 104, Julie Diana Omar Shariff, 34, nyaris menjadi mangsa culik, bunuh dan bakar selepas dilarikan lebih 10 lelaki tidak dikenali dalam kejadian jam 1 pagi, 29 September lalu.

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!