Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

'Torres wajar diberi kad merah'

0 komen
LONDON - Pengurus Manchester United, Alex Ferguson membidas tindakan Fernando Torres sambil menyifatkan penyerang Chelsea itu wajar dilayangkan kad merah gara-gara sengaja menjatuhkan badan.
Kata-kata Ferguson itu hadir sebaik kedua-dua pasukan berentap dalam saingan Liga Perdana England awal pagi semalam yang berkesudahan United menang 3-2.
Dalam aksi 'panas' di Stamford Bridge itu, gol jaringan pemain gantian United, Javier Hernandez pada penghujung babak kedua menjadi pemisah kedua-dua pasukan yang terdahulu terikat 2-2.
 
Selepas kehilangan Branislav Ivanovic yang dilayangkan kad merah gara-gara mengasari Ashley Young pada pertengahan babak kedua, The Blues bertambah tertekan apabila Torres didakwa sengaja menjatuhkan badan ketika diasak Jonny Evans pada minit ke-68.
Disebabkan itu, pengadil perlawanan, Mark Clattenburg melayangkan kad kuning kedua terhadap Torres yang terlebih dahulu dilayangkan kad kuning pertama apabila mengasari Tom Cleverley.
Ia jelas membangkitkan kemarahan rakan sejawatan Ferguson, Roberto Di Matteo sehingga menyebabkan kedua-dua pengurus itu dilaporkan bertikam lidah di tepi padang.
 
Biarpun mengakui terdapat sentuhan yang dilakukan Evans terhadap Torres, Ferguson sebaliknya menegaskan, Torres tidak sepatutnya bertindak keterlaluan.
"Torres sepatutnya meneruskan larian kerana dia hanya disentuh sedikit oleh Evans. Dia sepatutnya boleh terus berlari dan menjaringkan gol.
"Saya tidak faham mengapa dia menjatuhkan badan. Bagi saya, Torres wajar dilayangkan kad merah," kata Ferguson.
Dalam perlawanan itu, United terlebih dahulu di depan apabila tonggak pertahanan Chelsea, David Luiz menjaringkan gol sendiri pada minit keempat sebelum Robin van Persie menggandakan kelebihan pelawat.
The Blues kembali bangkit apabila Juan Mata dan Ramires berjaya mengikat kedudukan 2-2 sebelum malapetaka dilihat menimpa Chelsea sebaik kehilangan Ivanovic dan Torres.
 
Evans pula memberitahu: "Ketika itu, saya tidak sedar melakukan sentuhan terhadap Torres, mungkin ia hanya pelanggaran kecil.
"Mungkin, Torres menjatuhkan badan apabila melihat bola agak jauh darinya," kata Evans.
Apa yang pasti, insiden itu pasti menghangatkan lagi pertembungan kedua-dua pasukan yang bakal bertemu semula dalam pusingan keempat Piala Liga di Stamford Bridge awal pagi Khamis ini.
"Saya tidak tahu hendak cakap apa, kepada pengadil perlawanan (Khamis ini), saya hanya boleh ucapkan selamat maju jaya," kata Ferguson. - Agensi

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!