Latest: Download Free Desktop Wallpapers of Chef Loony! | Series: AuthorRank? | Download MBT eBooks!

Microsoft runding beli Dell

0 komen
NEW YORK: Microsoft sedang berunding dengan syarikat ekuiti persendirian berhubung cadangan pembelian saham gergasi komputer Amerika Syarikat, Dell.

Wall Street Journal dan saluran berita kabel CNBC dalam laporannya yang memetik kenyataan sumber yang rapat dengan urus niaga itu, berkata Microsoft merancang untuk melabur antara AS$2 bilion hingga AS$3 bilion.
Dell bagaimana tidak memberi sebarang komen mengenai laporan yang tersebar sejak minggu lalu yang menyatakan pengeluar komputer terbesar itu, kini bersedia untuk menjadi syarikat persendirian.


Syarikat itu dikatakan sudah jatuh daripada kedudukan nombor satunya dalam pengeluar komputer dan bergelut untuk berubah menjadi peranti mudah alih.

Langkah yang akan mengeluarkan syarikat itu daripada senaraian di pasaran saham itu, dijangka mengurangkan sedikit tekanan terhadap Dell, yang mempunyai banyak aliran tunai tetapi keuntungannya pula menyusut.

Microsoft juga tidak memberi maklum balas kepada pertanyaan AFP berhubung laporan berkenaan, yang mengatakan ia sedang berunding dengan syarikat ekuiti, Silver Lake Partners.

Saham Dell melanjutkan ralinya baru-baru ini, meningkat 2.4 peratus kepada AS$13.15. Laporan itu berkata urus niaga saham itu dijangkakan antara AS$13 dan AS$14.
Penganalisis Sterne Agee, Shaw Wu berkata urus niaga dalam julat harga itu adalah sesuatu yang mungkin berlaku, tetapi jika ia naik tinggi adalah sesuatu yang mustahil.

"Walaupun menjadikannya sebagai syarikat persendirian adalah tepat daripada tumpuan dan penelitian awam, kami tidak pasti ia mampu menambah baik kedudukan asas syarikat," katanya.

Beliau berkata, di sebalik usaha Dell untuk mempelbagaikan perniagaannya, kira-kira 70 peratus daripada perniagaannya terikat kepada komputer peribadi.

"Realitinya adalah persaingan yang semakin sengit daripada Lenovo, Asustek, Apple, Google, Acer, IBM, Hewlett-Packard, Samsung dan Cisco tidak dapat dihindarkan dengan menjadi syarikat persendirian," katanya

No comments:

Jika korang suka info ini, sila tulis sesuatu kat komen, tq

  • MBT Icons and buttons

    Icons and Buttons

    Our resources have been successfully downloaded over 10K times and found almost every where. Get yours!

  • choosing webhost for a blog

    Why HostGator?

    Learn Why we chose HostGator as our Web Host and find discount coupons to kick start your blog today!

  • SEO Settings for blogger

    ALL IN ONE SEO PACK 2012

    Learn every single SEO tip that will boost your blog's ranking and organic traffic. We got them all!

  • Blogger widgets and plugins

    Visit MBT's Blogger LAB

    Why not take a tour of all great Blogger widgets published so far? You Name it we have it!

  • become a six figure blogger!

    Become a SIX FIGURE BLOGGER

    Learn what it takes to become a successful entrepreneur and build a living online!